onsdag 2 december 2009

Gemenskap och demokrati

Jag hör ju inte hemma här, är en utomstående som står mitt i, iakttagande, men deltar likafullt. Känner förbindelse, glädje, beröring och generositet. Jag får, jag är välkommen. Och till och med husfasaderna runt om lutar sig inåt för att lyssna, för att vara med i gemenskapen på Albertov den 17 november där vackra fanor vajar strax innan avgång mot Narodní. Vi är många tusenden som promenerar tillsammans med flaggor, vit-blå-röda rosetter på ytterkläderna, skramlande nyckelknippor, visselpipor och plakat som uttrycker allt från tacksamhet och glädje till alla andra åsikter som demokrati garanterar att man har rätt att uttrycka. Jag känner mig stolt och tacksam för att få närvara.

1 kommentar:

Rebecca sa...

Hej!
Vi är två tjejer som går sista året på gymnasiet. Som projektarbete har vi valt att skriva en guidebok om Prag och undrar om du kan komma med några tips och/eller vara en kontaktperson för oss i staden?

Om du vill veta mer, är intresserad eller vet någon annan som kan passa får du jättegärna maila!

Med Vänliga Hälsningar

Rebecca & Carin

rebecca.klewstigh@hotmail.com